Matlagning och Ikea besök

Har precis kommit hem. Var i stan och lämnade av en hylla till Carro som har legat i min bil nu i typ 2 veckor =) Det var dax att hon fick den nu :P Sen åkte jag och älsklingen till barnmorskan.

Har haft lite ont i magen av och till idag så när jag kom dit så sa läkaren att hon gärna ville göra en liten koll så det inte var några konstigheter så fick smita in till henne en snabbis först. Allt såg bra ut och bebis såg ut att må bara bra så det var ju ingen fara. Vi pratade lite om hur min sjukskrivning kommer att se ut resten av graviditeten men hon sa att om jag fortsätter att blöda så var det inge snack om saken utan då kommer jag att fortsätta vara sjukskriven. Det gjorde mig lite lugnare så behöver inte gå och tänka på det nu i alla fall.

Gick in till barnmorskan efter det och fick reda på hur mina blodprover såg ut och det var väldigt bra sa hon. Ett blodvärde på 139 och ferritin (eller vad det nu heter) på 23 så det hade ju ökat sen sist vilket var väldigt bra =) Jag tar ju även ett blodprov för att kolla om jag bildar antikroppar mot bebis eftersom jag är negativ, men det var helt lugnt så än så länge så ser det ut som att jag slipper föda i Örebro. :P

Vi lyssnade även på hjärtljuden och dom låg på 132 så det var bara bra det också. Magen mättes och jag följer min kurva precis som jag ska. Skönt att komma till henne ibland och bara få svart på vitt att allt ser bra ut =)

När vi hade varit där så åkte jag till Tina en sväng och hon ville till IKEA så vi åkte dit. Hon skulle köpa bordsben till nån bordsskiva som hennes pappa hade gjort åt henne. Och som vanligt när man går ut därifrån så går man ju aldrig tomhänt.. Jag och älsklingen köpte en låda till att ha under diskbänken för att kunna källsortera bättre men insåg ju lika fort som vi kom hem att det inte går in så som vi har det i köket så jag fick köpa en lådfront. Det låter  mkt krångligare än vad det är men jag vet inte riktigt hur jag ska förklara. Han håller i alla fall på med det just nu men jag hör fan och såna fina ord från köket nu så jag vet inte riktigt hur det går hahaha

Jag håller på att laga lite mat =) Det blir pressad potatis med lax och sås =) Måste återgå till det nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0