Dålig uppdatering och sjukhusvistelse

Nu har jag fått skäll för att jag är dålig på att uppdatera =) Jag får väl skärpa mig kanske hehe ;p

Igår hade jag en ganska vanlig dag.. Jag gjorde inte alls mycket på förmiddagen och sen åkte jag in och jobbade mellam 14-18,30. Det gick väl helt okej men det är ju detta med blödningarna som inte vill ge sig riktigt. I alla fall inte när jag jobbar. Jag ringde till förlossningen och hon sa att jag kunde avvakta och skulle det inte bli bättre och jag skulle få sammandragningar så skulle jag ringa igen..

Det avtog lite men sen inatt så kom det ju som vanligt igen och jag hade lite sammandragningar. Jag väntade tills imorse och ringa och när jag ringde så tyckte hon att jag skulle komma in. Jag gjorde mig iordning och åkte in. Älsklingen följde med men vi tog två bilar eftersom jag skulle börja jobba vid 4 trodde vi.

När vi kom in så satte hon en ctg-kurva och sa att jag skulle ligga där en stund. Jag kande efter typ 20 minuter att jag var helt yr även fast jag låg ner och att jag mådde illa så jag ringde på klockan och jag gick på toa. Sen sa hon att hon skulle ringa på läkaren men att vi kunde sätta oss i väntrummet så länge.

När vi hade suttit i väntrummet i 1½ timme så gick jag och frågade en barnmorska och hon sa att läkaren skulle komma så fort han hade tid. Det dröjde inte så länge innan han kom. Han kände på magen och frågade lite hur jag mådde och så. Sen gjorde han en gynundersökning och även ett vaginalt ultraljud för att mäta livmoderhalstappen. Han sa att det inte var ifrån livmoderhalstappen som det blödde ifrån utan högre upp. Han sa att bebis mår bra men att han ville att jag skulle vara kvar så att dom får ha koll på mig.

Han sa att vi skulle vänta så skulle det komma en sköterska och hämta mig. Men efter ett tag tröttnade jag på att vänta och gick och letade upp någon eftersom vi var tvungna att lägga i mer parkering. Hon var lite spydig men jag orkade inte lägga nån energi på det. Vi gick ner till bilen och sen upp igen till väntrummet. Efter en liten stund kom det en barnmorska och hämtade mig och visade mig upp till avdelnignen.

När jag kom upp hit så fick jag mat och sen gick jag in till mitt rum. Älsklingen åkte så att han kunde åka hem och hämta lite kläder och så till mig. När han hade åkt så kom det en barnmorska och stack mig i fingret för att kolla hb och sen sa hon även att läkaren ville att jag skulle vara still i sängen. Jag fick gå till toaletten själv men får inte gå längre än så. Så kommer att bli serverad mat och så i sängen.

Tv:n har jag fått på men kan inte byta kanal. Dom skulle komma hit och sätta en ctg-kurva lite senare ikväll så vi får väl se om dom kan visa mig hur man gör kanske :p

Älsklingen har precis vart här med lite grejer men han var tvungen att åka igen för besökstiden var slut. Konstigt nog så saknar jag honom redan. Jag ska ju sova utan honom ikväll och det känns lite konstigt eftersom jag är van vid att ha honom brevid mig.

Kommer kanske en uppdatering här lite senare ikväll.. Men nu ska jag titta lite på tv:)

Kommentarer
Postat av: Jessica

hoppas det går bra med er!!

2010-09-12 @ 20:35:41
URL: http://whataboutjessica.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hoppas det ordnar sig och du får komma hem...



Kramar

2010-09-13 @ 09:02:40
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0