Blev en heldag på förlossningen

När jag ringde barnmorskan så sa hon att jag skulle ringa till förlossningen sagt och gjort. Dom ville att jag skulle komma in direkt vilket jag gjorde och träffade en väldigt trevlig barnmorska. Hon satte ctg för att kolla hur läget var. Hon sa till mig att det skulle vara i 20 minuter och att hon skulle komma tillbaka sen. Jag hörde att det var lite stressigt utanför min dörr så jag låg där och väntade snällt. När det hade gått 2 timmar så kom en annan barnmorska in och frågade vem som hade hand om mig. Dom kollade på ctg:n och allt såg ju bra ut. Hon frågade om jag ville ha något och dricka och jag var ju väldigt törstig så det ville jag verkligen.

Dom sa till mig att dom hade ringt på läkaren och han skulle komma inom en kvart och skulle han inte komma så skulle jag ringa på klockan. När det hade gått 20 minuter så ringde jag på klockan. Då kom det en spydig barnmorska och sa att han kommer så fort han har tid men men.. Jag satt där och väntade snällt. Sen kom det en barnmorska som trodde att jag hade åkt hem redan så hon blev rädd när jag satt där :P Men då kom läkaren samma sekund. Han frågade lite om hur jag mådde och lite sånt. Sen gjorde han en gyn undersökning. Allt såg bra ut och bebis såg ut att må bra. Han kunde inte svara på vad det var som blödde men antagligen var det slemhinnorna eller livmodelhalstappen. Bebis såg i alla fall ut att må bra och det är ju huvudsaken.

När jag äntligen kom ut från förlossningen så åkte jag till vårdcentralen och tog några blodprover sen åkte jag in till jobbet och lämnade havandeskapspapprena till min chef. Hoppas att han fyller i dom nu såpass bra att jag får det beviljat.. Jag har i alla fall precis kommit hem typ och nu ska ja lägga mig i soffan och mysa lite med älsklingen innan det är natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0