Svampplockning

Pappa ringde och frågade om dom (han och mamma) fick komma ut och plocka svamp hos oss och om jag ville följa med =) Det ville jag så dom kom och nu har vi varit ute i några timmar och plockat svamp.. Riktigt trevligt faktiskt.

När vi kom in igen så tog vi oss en kopp te och en varsin muffin från igår så nu har dom precis åkt. Jag fick en hel hög med trattkantareller =) Bild kommer :) Jag tycker om smaken av svamp men inte bitarna så jag tänkte att jag skulle göra nån sås eller nån soppa kanske med svamp i :) Får väl se om jag kan få till det på nått bra sätt:)

Båda hundarna var med ute på promenaden så nu ligger Pheobe och snarkar här i soffan brevid mig :) Skönt för henne att få sprina av sig lite =) Humphrey (mammas och pappas hund) är ju 13 år så han är lite trött men han hänger på fortfarande tycker ja :) 

Nu ska jag hoppa in i duschen och åka och handla nån mat till ikväll tänkte ja :) Får se vad jag ska hitta på för ngt gott idag.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0