Läkarbesök

Har ju som sagt varit till läkaren idag. Hon gjorde en vanlig gyn undersökning och även vaginalt och vanligt ultraljud för att kolla så att det inte var nått konstigt uppe i magen. Hon mätte flödet genom navelsträngen, mätte livmoderhalstappen och kände på magen. Hon sa att det kunde inte se bättre ut. Allt såg jätte bra ut så det var ju skönt att höra.

Jag har haft lite ont i öronen dom senaste dagarna så frågade henne om det och hon sa att det är ju normalt att slemhinnorna blir lite svullna och det kan ju då leda till att man får lite ont så jag fick tabletter mot det. Jag är ju öronbarn så jag är ju inte förvånad att jag har lite ont i öronen av och till i vanliga fall så trodde ju inte att det var ngt =) Så vi får väl se om tabletterna hjälper =)

Angående sjukskrivningen så sjukskrev hon mig fram till 5/11, jag antar att hon inte får sjukskriva mig längre perioder eftersom vi vet att det antagligen inte kommer att ge sig. Men men...

Hon konstaterade även att huvudet ligger neråt =) Dock inte fixerat men att han hade vänt på sig i alla fall :) Självklart blir man jätte glad för då kanske jag slipper vändningsförsök och allt sånt om han inte skulle vilja vända på sig. Han kan ju i och för sig fortfarande vända på sig men om jag har tur så håller han sig kvar så =)

Jag vet inte vad det är med men är så sjukt trött. Tycker att jag sover relativt bra och tillräckligt många timmar men har ingen energi. Är skit trött nu men om jag lägger mig nu så kommer jag ju och vakna tidigt imorrn och inte veta vad jag ska göra :) haha dagens ilandsproblem verkligen :P

Kanske är för att jag inte gör nått vettigt om dagarna utan mest bara tar det lugnt. Träffar kompisar och så. Jag jobbar ju inte och blir trött på det sättet.

Ska lägga mig i soffan och gosa lite med älsklingen innan vi ska gå och sova =)

Kommentarer
Postat av: Lisa H

fan va gött:)

2010-10-19 @ 23:32:35
Postat av: teddy

Jag förstår inte hur de fungerar på FK. Havandeksapepenning ska ju finnas till hand för oss eftersom vi just är havande och endå måste man böna och be, läsa lagar och rättigheter för att få rätt till pengarna.

Helt sick.



Jag är sjukskriven tom sista november nu. Bytte läkare till en som lysnar mer och inte har näsan i vädret.



Hur är det med tröttheten idag??

Bäbisen tar ju så mycket på kroppen och man behöver vila oftare och oftare.



Ha det så bra idag :)

2010-10-21 @ 13:41:53
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0