..........

Jag blir vansinnig!!! Nu har vi inget vatten igen! När älsklingen kom hem igår så fixade han de så bra så det tog väl högst tio minuter så va vattnet äntligen tillbaka igen. Imorse när jag gick upp hade vi också vatten men nu har de bestämt sig för att försvinna igen.

Älsklingen hittade förstod väl kanske vad det va men han pratade nått om att vi måste ta hit en elektriker som kollar på det. Det är så fruktansvärt tråkigt med såna utgifter bara. Detta gör att man ännu mer bara vill flytta härifrån och få kommunalt vatten och bara börja om med något nytt. Jag vet att har man hus så är det alltid nått som man måste fixa med men en sån simpel grej som vatten tar man lite för givet känns de som. Speciellt när vi om några veckor har en liten bebis också. Då MÅSTE vi ju bara ha vatten!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra idag. Har inte gjort många knop hittills haha. Skulle vilja göra nått men känns onödigt att åka in till stan bara för att lixom... Älsklingen skulle ju jobba länge idag och det är ju de som är trist.

Var inne på jobbet en sväng igår och hälsade på och konstigt nog så saknar man de ju men det gör jag nog inte så fort jag kommer tillbaka då tröttnar jag nog lika fort igen. Det är såå tråkigt att gå hemma bara. Jag vill att lilla bebis ska komma nu så får jag nått att göra om dagarna.

Just de! Har ju glömt att berätta hur det gick hos barnmorskan igår. Hon kollade hjärtljuden och dom låg på 142 =) Huvudet ligger fortfarande neråt men inte fixerat än. Det är väl kanske lite tidigt än men det är ju lixom det man går och väntar på nu. Mitt blodtryck hade gått upp lite och låg på 130/80 jag brukar ligga på 110/70 men hon sa att det är inte konstigt om det går upp i slutet, det behöver inte betyda något. Hon skrev även iordning en lapp för att skicka till BVC att det kommer en bebis om några veckor. Eftersom dom inte har BVC där jag går så får dom skicka det vidare eller hur man ska förklara det. Närmaste BVC för oss är ju i Kil så hon skickade det dit. 

Hon gav mig lite broshyrer och en bok som hette "Leva med barn", har inte börjat läsa den än så vet inte om det är något bra =) Sen mätte hon självklart magen och nu låg mitt SF-mått på 33. Jag följer min egen kurva väldigt fint så det var bara bra det också =) Fick även gå och ta lite blodprover men det får jag svar på nästa gång jag ska till henne hur dom ser ut.


Tänkte att jag kanske skulle ta tag i städningen lite grann så att man inte behöver skämmas över sitt hem haha =) Även om jag nog inte får oväntat besök här ute i skogen!:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0