Sista dagen på semestern


Nu är snart semestern helt slut. 3 veckor går väldigt fort när man väl är ledig. Dom första tre dagarna var vi i Göteborg med Madde, Flygh och deras två barn. De blev lite liseberg, fredrikshamn och lite shopping. Väldigt skönt att komma bort lite hemifrån. Åkte ner till sommarstugan i Steninge i några dagar och åkte hem på söndagen. Riktigt skönt att komma dit och bara slappna av. Det finns nog inget ställe som kan göra en så avslappnad på några dagar. Och så hade en vecka gått.... När jag kom hem så va älsklingen i full gång med att renovera min lägenhet inför försäljning, jätte duktig har han varit. Jag har vart med och hjälpt till lite men han har gjort det mesta :) Guld värd är han. Nu ligger den som sagt ute på blocket och jag väntar på fler intresserade. Sen har vi inte gjort så mkt mer under semestern bara njutit av att varit lediga och umgås tillsammans. Älsklingen har väl som vanligt inte kunnit hålla sig ifrån att jobba men men..

Vi har vart och kollat lite på barnvagnar och så också. Det är en hel djungel det där men väldigt roligt också. Känns kanske lite tidigt att köpa en redan nu men jag är ju bra sugen. Det lutar åt att det blir en Emmaljunga men har inte bestämt vilken modell än. Det vi vet är ju att vi måste ha en 4-hjuling för att underlätta att köra här hemma där det är grusväg. Vi har nästan kommit överens om att vi även ska köpa en bilbarnstol just för att veta till 100% att den inte är krockad och för att vi vet med oss att vi kommer att få fler barn och då kan man spara den och veta att det är ens egen. Många tycker att man borde hyra på BB men vi vill inte det så det blir nog köp.

Idag har älsklingen jobbat sin första dag och det kändes lite skumt men man måste ju gå tillbaka till vardagen nån gång också. Även om man egentligen bara skulle vilja va hemma och mysa :) Jag har haft en riktig slappar dag idag bara vart hemma och har gått runt i myskläder hela dagen och dolat lite med allt möjligt och legat på soffan. Nu håller vi på att laga mat, lax med färskpotatis och sås =) Riktigt gott. Måste ju försöka få i sig mkt fisk så att bebis får i síg allt =) Jag äter i och för sig järntabletter och omega-3 tabletter bara för att va säker.

Förresten från det ena till det andra vi har ju 5 kattungar 3 av dom är antagligen tagna med det är bara att säga till om det är nån som är intresserad.
Här är i alla fall en bild på en av sötnosarna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0