Rädd

När jag vaknade imorse och gick på toa så va de blod på pappret. Blev skit rädd rent ut sagt. Hade inga pengar på mobilen som jag har täckning på så va tvungen och göra mig iordning snabbast möjligt och åka till dit jag har mottagning. Så kan det vara när man bor i skogen. Jag ringde till älsklingen och berättade och sa att jag skulle ringa till BM och se vad det var. När jag ringde henne så visade det sig att hon hade semester och hennes kollegas telefontid var slut. Så jag tänkte att jag ringer till sjukvårdsrådgivningen så får vi se vad dom säger. Jag fick tag i dom efter mkt om och dom tyckte att jag skulle åka in eller i alla fall ringa till gyn. Jag fick ett nummer av henne och försökte få tag i dom men det var ju lättare sagt än gjort. Efter mycket om och men där så ringde jag till växeln och hon kopplade mig till förlossningen. Hon tyckte att jag skulle fortsätta ringa till gyn men om dom inte svarade så skulle jag åka in.

Då höll jag på och åka in men fick precis tag i dom. Hon frågade lite om jag hade ont och så men det har jag ju inte haft. Hon pratade lite med läkaren och ringde upp och tyckte att det nog inte var något akut utan jag fick en tid på måndag. Jag var ju fortsatt orolig men tänkte att ja ja jag åker och jobbar och ser hur jag mår. Kom till jobbet och kunde inte riktigt slappna av. Jag jobbade i 1 ½ timme eller nått och sen kändes det lite konstigt i magen så jag tänkte att jag ringer igen. Då fick jag prata med någon annan och hon sa att jag inte skulle va på jobbet utan att jag skulle åka hem och vila. Hon trodde att jag hade sammandragningar men att jag antagligen bara behövde vila. Mina älskade kollegor är ju så förstående och hjälpsamma så det var ju inga som helst problem. Nu har jag vart hemma i några timmar och har sovit en stund på soffan så nu ska jag väl snart äta något sen blir det bara lugnt resten av kvällen och kanske imorrn också. Det känns nästan som att det är lika bra att ta det lugnt en extra dag så att man inte riskerar något.

Det är riktigt skit väder ute. Det verkligen vräker ner, så det känns inte dumt att bara ligga i soffan snarare tvärtom ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0