Graviditetslista :)

Jag fick reda på att jag var gravid:
14 April 2010!
Såhär fick jag reda på det:
Jag gjorde ett test hemma och sen åkte jag in till stan till en kompis och gjorde ett till.
Detta gjorde jag efter att ha fått beskedet:
Ringde älsklingen och berättade!
Jag tror det kommer att bli:
Vi trodde båda två att det skulle bli en kille och på rutinutlraljudet fick vi reda på att de stämde :)
Det här undviker jag att äta och dricka:
Alkohol, opastöriserade ostar m.m
Lukter som jag inte klarade av i början:
Ciggarettrök och det klarar jag fortfarande inte av, även om jag har rökt själv.
Följande små egenheter jag fått:
Tror inte jag har fått något speciellt, förutom humöret då som går lite upp och ner :P
Första gången det rörde sig i magen:
v.16-17 nån gång. Det kändes ungefär som fisksprattel.
Första gången det började sparka ordentligt:
Mitten av vecka 19.
Såhär kändes de första sparkarna:
Jag kan inte förklara känslan. Men det var inte som jag hade föreställt mig att det skulle va.
Musik jag spelar för bebisen i magen:
Ingen speciell.
Magen började synas:
Min mage ändrade form ganska fort och började därför synas tidigt men runt v.13-14 nån gång kanske.
Såhär kände jag vid ultraljudet:
Jag va skit nervös och glömde saker lite här och där men när vi väl började kolla så släppte det en sten typ som att Yes, hjärtat slår :) De va en helt obeskrivlig känsla och jag fick tårar i ögonen :)
Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det:
Ofattbart, det låter ju som en galopperande häst ungefär.
Förstår inte riktigt att det är ett liv inom mig :)
De första mammakläderna var:
Ett par capribyxor som man kan fälla ner så att dom blir långa :)
Mina favoritmammakläder:
Ett par svarta capri byxor från hm. Helt underbara och en turkos tunika :)


Kommentarer
Postat av: Anna - Gravid ♥

Gjorde du rätt i!



Kul att läsa dina svar! :-)



hoppas du å den lille mår bra!



kram

2010-07-24 @ 20:36:42
URL: http://annacondas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0